Denne side er forbeholdt Granly A/S egne medarbejdere
Vi har i Granly A/S indført en whistleblowerordning, som medarbejdere kan gøre brug af, hvis de har mistanke om, at nogen overtræder vores regler på arbejdspladsen.
Det drejer sig om overtrædelse af lovgivningen, sexchikane eller grove overtrædelser af interne regler. Det kan også dreje sig om uetisk adfærd eller andre kritisable forhold af en vis grovhed.
Det er vigtigt at pointere, at ordningen ikke skal benyttes til små sager, men til sager af en vis grovhed.
Det er derudover vigtigt at pointere, at det er strafbart at misbruge og/ eller bevidst lave en falsk indberetning, hvilket kan få strafferetlige konsekvenser for whistlebloweren.
Vi har valgt at modtageren af whistleblowerbeskeder ikke skal være en, som er ansat i virksomheden. Dette har vi gjort for ikke at skabe usikkerhed om, hvordan vi håndterer beskeder. Vi benytter os af firmaet Whistleblower Partners, som leverer systemet til os, og det er dermed også dem der forestår den første screening af en besked, og dem som kommer med den umiddelbare vurdering af sagen.
Whistleblower Partners har uafhængige eksperter, som er specialister i at behandle beskeder fra whistleblowere.
Det er vigtigt for os, at vores virksomhedskultur er åben, tryg og tillidsfuld, samt at eventuelle overtrædelse af regler og uetisk adfærd kommer frem i lyset – og bliver håndteret på en ordentlig måde.
Vi ønsker at drive virksomheder, der ikke kun følger regler, men også er kendetegnet ved stærke værdier og høje etiske standarder.
Nedenfor finder du links til vores dokumenter, angående Granly A/S whistleblowerordning samt et link til indberetning.
Vejledning til brug af whistleblowersystemet "Whistleblower"
Granly A/S whistleblowerpolitik
Artikel 30
Orientering af medarbejdere - whistleblowerordning
Indberetning whistleblower